آسانسور کششی
آسانسور کششی و نکات طلایی در مورد آن
فوریه 21, 2020
موتور بهران
قیمت موتور بهران
آگوست 24, 2020
نمایش همه

بهترین ریل آسانسور و معرفی برندهای برتر

بهترین ریل آسانسور

بهترین ریل آسانسور

با وجود انواع برندهای مختلف ریل آسانسور کدام را انتخاب کنم؟ کدام ریل اصلی است و کدام تقلبی؟ بهترین ریل آسانسور چگونه بشناسیم؟

ما در این مقاله قصد داریم شما را با دو شرکت معتبر درکشور ایتالیا و یک شرکت معتبر دیگر درکشور اسپانیا که معروف‌ترین تولید کنندگان ریل آسانسور (یکی از اصلی ترین قطعات آسانسور) هستند آشنا کنیم.

از برترین ریل‌های وارداتی آسانسور به ایران می‌توان ریل آسانسور سوپرساورا اسپانیا، مونته فرو و مارازی ایتالیا را نام برد.

بهترین ریل آسانسور مارازی و مونته فرو ایتالیا

ایتالیا در تولید قطعات آسانسور از جمله کشورهایی است که تولیدکننده برترین ریل های آسانسور جهان است و در این صنعت با بهره گیری از ماشین آلات مدرن و پیشرفته ازتوسعه چشمگیری برخوردار است.
شرکت های مارازی و مونته فرو درکشور ایتالیا از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای جهان در صنعت تولید و طراحی ریل آسانسور هستند.

ریل‌های آسانسور دراین شرکت ها توسط ظریف‌ترین و جدیدترین دستگاه ها و با فناوری کشش سرد تولید می‌شوند.
کمپانی مارازی شعب زیادی در کشورهای مختلف (حدودا 30 کشور) دارد؛ برای آسانسورهای پر رفت و آمد و پرتردد ریل آسانسور مارازی بسیارگزینه ی مناسبی است و همچنین شامل 15 سال خدمات پس از فروش است.
کمپانی مونته فرو دارای بیش از نیم قرن تجربه در حوزه تولید ریل آسانسور است و در بیشتر پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و 10 سال خدمات پس از فروش دارد.

 

بهترین ریل آسانسور (سوپر ساورا اسپانیا)

یکی دیگر از شرکت های صادرکننده ریل آسانسور، سوپرساورا اسپانیا می‌باشد که بخاطر کیفیت عالی در بین نصابان آسانسور علاقه‌مندان و طرفدارن زیادی دارد.
طبق استانداردهای روز اروپا ساخته شده و تنها ریل آسانسوری می‌باشد که نمونه تقلبی آن در بازار فروش قطعات آسانسور در ایران وجود ندارد.

هرچه ریل محکم تر و مقاوم تر باشد قیمت بیشتری دارد ریل آسانسور سوپر ساورا اسپانیا از باکیفیت‌ترین فولاد تولید شده است و تاکنون کوچکترین خمیدگی در این ریل مشاهده نشده است و 15 سال خدمات پس از فروش دارد.

مدل‌های ریل آسانسور

ریل‌های آسانسور ساخته شده توسط این سه شرکت در سه مدل (T5 ،T9 ،T16،125) طراحی شده که هرکدام کاربرد متفاوتی دارند.

T5 : مناسب برای حداکثر ظرفیت 7 نفر- با سرعت 3.2 متر بر ثانیه- مناسب برای ساختمان های مسکونی،اداری و تجاری 4 الی 9 طبقه

T9 : مناسب برای حداکثر ظرفیت 9 نفر- مناسب برای ساختمان های مسکونی،اداری و تجاری 4 الی 9 طبقه

T16 : مناسب برای ظرفیت 10 نفروبالاتر- با سرعت 1.6 متر بر ثانیه

این ریل ها شامل یک سال گارانتی هستند.

هرشاخه این ریل ها 5 متر ارتفاع دارند و همچنین در برابر هرگونه ضربه در هنگام حمل و نقل محکم می‌باشند.

در آسانسورهای کمتر از 15 طبقه و تا 10نفر ظرفیت در مقابل خراش و سایش پاراشوت (ترمز اضطراری) مقاومت می‌کنند.

سطوح این ریل‌ها کاملا صیقلی و بدون احراف است.

ریل آسانسور

ریل آسانسور

تشخیص ریل آسانسور اصلی از تقلبی

یکی از معظل های نصابان آسانسور، ریل های تقلبی و فیک موجود در بازار است؛ چرا که آرم شرکت اصلی را کپی می‌کنند و تشخیص آن برای افراد کار راحتی نیست. مثلا مشخصه ی ریل آسانسور سوپر ساورا اسپانیا علامت S میان دو سوراخ پایانی درون ریل می باشد.
مهم‌ترین نکته ای که در مورد تشخیص ریل اصلی از فرعی باید یدانید این است که ریل‌های تقلبی وزن کمتری دارند و سبک هستند چرا که از فولاد کمتری در ساخت آنها استفاده شده است. مثلا اگر یک ریل آسانسور درجه یک و با کیفیت وزنی معادل 60 کیلوگرم داشته باشد نمونه فیک آن تقریبا 50 کیلوگرم وزن دارد.

چرا برخی از افراد ریل تقلبی را ترجیح می‌دهند؟

لازم به ذکر است که بدانید بسیاری از پیمان کاران با علم به این که نمونه تقلبی را توانسته اند تشخیص دهند با این حال برای مقرون به صرفه بودن هزینه، ریل تقلبی را به دست پیمانکاران می دهند تا سود بیشتری به جیب بزنند دریغ از این که درک کنند آسانسور با جان افراد سروکار دارد و ممکن است در صورت عدم استفاده از قطعات مرغوب موجب مرگ افراد شود.

نتیجه گیری:

تمامی قطعات آسانسور از کوچکترین قطعه آسانسور تا بزرگترین آن از تولید گرفته تا نحوه پیاده سازی در آسانسور بسیار حائز اهمیت است چرا که کوچترین اختلال در نحوه ی عملکرد هریک از قسمت های آسانسور موجب توقف، سقوط آسانسور و یا خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی می شود. پس باید در انتخاب هریک از قطعات آسانسور وسواس کافی را به کار ببرید و حتی نصابان آسانسور هم در هنگام نصب باید مهارت و دقت لازم را داشته باشد.

نصاب آسانسور

نصاب آسانسور

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آریا اندیشه انواع قطعات آسانسور را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه نمایید.
شرکت آریا اندیشه توانسته است با واردات ریل آسانسور و فروش موتور آسانسور و انواع قطعات آسانسور، جایگاه والایی در بازار آسانسور کسب نمایید.

 

 

2 دیدگاه ها

  1. Thanks for the good article, I hope you continue to work as well.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *