قیمت موتور آسانسور
موتور آسانسور ایرانی یا وارداتی
فوریه 1, 2020
بهترین ریل آسانسور
بهترین ریل آسانسور و معرفی برندهای برتر
مارس 9, 2020
نمایش همه

آسانسور کششی و نکات طلایی در مورد آن

آسانسور کششی

آسانسور کششی

جوانب مثبت و منفی آسانسورهای کششی چیست؟ قیمت آسانسور کششی نسبت به هیدرولیکی چگونه است؟
بالابرهای کششی یکی از رایج ترین سیستم های بالابر و آسانسورهای بزرگ است.
اما سوال اینجاست آسانسورهای کششی چگونه کار می‌کنند؟
بسیار مهم است که بدانید آسانسور شما چگونه کار می کند تا بتوانید مشکلات احتمالی را متوجه شوید و مطمئن شوید که از آسانسور خود بهترین نتیجه را کسب می‌کنید.
به همین دلیل انواع آسانسور وجود دارد. برخی از آنها برای ساختمانهای کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی دیگر برای حمل و نقل در ساختمان‌های‌ مرتفع طراحی شده اند.
برای آشنایی بیشتر با  قطعات آسانسور به مقاله کاربرد قطعات آسانسور مراجعه نمایید.

آسانسورهای کششی به انواع مختلفی از جمله آسانسورهای کابل، بالابرهای ضد وزنه یا بالابرهای طناب گفته می شود. اجزای اصلی آسانسور کششی عبارتند از:

کابل یا طناب
موتور آسانسور
یک قرقره یا قرقره
ضد وزن
ریل آسانسور

بعضی از آسانسورهای کششی نیز دارای دنده بین موتور و میل بادی (بالابر دنده ای) هستند، برخی دیگر موتور را مستقیماً به برش (بالابر دنده ای) وصل می‌کنند.

کابل‌ها یا طناب‌ها معمولاً یک ماده فولادی چند رشته برای امنیت هستند، به این معنی که اگر یکی از رشته‌ها خراب شود، کابل آسانسور یا بالابر را بالا نگه می‌دارد.

آسانسور کششی

آسانسور کششی

چگونه بالابرهای کششی کار می کنند؟

آسانسورهای کششی متداول ترین نوع آسانسور هستند. آنها می‌توانند دارای دنده یا دنده دستی باشند و هر دو نوع مدل با موتورهای الکتریکی جریان متناوب (AC) یا جریان مستقیم (DC) هدایت می‌شوند.

تفاوت عمده آسانسورهای کششی و هیدرولیکی در نحوه حمل و نقل سیستم‌ها در کابین است. با آسانسورهای کششی ، کابین توسط طناب های فلزی یا تسمه های کششی بر روی سیستم قرقره جمع می شود و پایین می آید.
بالابرهای کششی یک سیستم ساده هستند. یک موتور به یک قرقره دندانه دار وصل شده است، که طناب یا کابل روی آن حلقه شده است. طناب در یک طرف به ماشین آسانسور  و از طرف دیگر به یک وزنه برداری وصل شده است.

بیشتر آسانسورها دارای یک فرماندار Overspeed نیز هستند که بر سرعت بالابر نظارت دارد. معمولاً به ریل های موجود در شافت وصل می‌شود و در صورت لزوم می‌تواند ماشین آسانسور را بدون کابل متوقف کند.

آسانسور

آسانسور

جوانب مثبت و منفی آسانسورهای کششی

هنگام انتخاب نوع سیستم آسانسور، باید گزینه‌ها را بالا ببرید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است. در اینجا برخی از جوانب مثبت و منفی برای کمک به شما در شروع کار وجود دارد، اما مهم است که این موارد را در مجموعه خاص خود اعمال کنید و ببینید بهترین گزینه برای شما چیست.

طرفداران

آسانسورهای کششی از آسانسور هیدرولیکی کارآمدتر و قابل اطمینان تر هستند زیرا عملیات مکانیکی به مراتب کمتری وجود دارد و  آنها همچنین نسبت به آسانسور هیدرولیکی فضای کمتری احتیاج دارند، و به مقدار زیادی روغن که در یک مخزن ذخیره می شود نیاز دارد.

آسانسورهای کششی کمی سریعتر از آسانسورهای هیدرولیکی هستند و این امر باعث می‌شود آنها برای ساختمانهای بسیار بلند انتخاب بهتری باشند.

سیستم های ایمنی در بالابر کششی بطور خاص طراحی شده اند تا از ریزش مردگان و آسیب دیدگی ناشی از خرابی مکانیکی یا شکستن کابل‌ها جلوگیری کنند. به عنوان مثال، برد Gartec Goods Lift دارای ترمز دیسک یکپارچه است که از ریزش اتومبیل جلوگیری می کند. این به ریل های راهنما در شافت آسانسور پیوند می‌یابد، بنابراین اگر شروع به ریزش کند، فرماندار overspeed وارد عمل می‌شود و ترمزها بدون نیاز به کابل‌ها، آسانسور را متوقف می‌کنند.

مقایسه قیمت آسانسور کششی نسبت به آسانسورهای هیدرولیک

آسانسورهای کششی نسبت به آسانسورهای هیدرولیک بسیار گرانتر هستند، البته این به دلیل سرعت و کارآیی اضافی انرژی است.

آسانسورهای کششی در مقایسه با آسانسورهای هیدرولیک:

از انرژی کمتری استفاده می‌کند
در ساختمان های متوسط و مرتفع خدمت کنید
اندازه موتور کوچکتر است

آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با آسانسورهای کششی:

مقرون به صرفه تر برای نصب
ارزانتر برای نگهداری و تعمیر
برای حمل بارهای سنگین بهتر است
نصب سریع

نتیجه‌گیری

امروزه انواع بسیاری آسانسور وجود دارد که با توجه به نیاز باید آسانسور مورد نظر خود را انتخاب کنید. استفاده از قطعات استاندارد و باکیفیت یک فاکتور مهم در نصب آسانسور محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *